In Catalan grammar, noun-adjective agreement is an essential skill to master when learning the language. Nouns and adjectives should agree both in gender (masculine or feminine) and number (singular or plural). This means that the adjective must match the noun it describes, by taking the same gender and number form as the noun. Achieving accurate noun-adjective agreement helps to avoid misunderstandings and strengthens communication within the language. This exercise will help you practice this vital aspect of Catalan grammar.
Exercise 1: Noun-Adjective Agreement in Gender
1. Aquesta casa Ć©s molt *bonica*(beautiful).
2. En Pere Ć©s un home *alt*(tall).
3. La *petita*(little) flor va crĆ©ixer rĆ pidament.
4. Ella Ć©s una dona *jove*(young).
5. Ell Ć©s un xef *experimentat*(experienced).
6. La bicicleta *vell*(old) no funciona bƩ.
7. Les *llargues*(long) vacances han acabat.
8. El gat *esquifit*(skinny) necessita menjar.
9. Em vaig comprar un cotxe *nou*(new).
10. La seva germana Ć©s una noia *aventurera*(adventurous).
11. Les *dolces*(sweet) cireres estaven delicioses.
12. El llit *incĆ²mode*(uncomfortable) no em deixava dormir.
13. La festa *divertida*(fun) va ser a la nit.
14. La *prĆ²xima*(next) setmana anirem de viatge.
15. Els arbres *majestuosos*(majestic) protegeixen la casa.
2. En Pere Ć©s un home *alt*(tall).
3. La *petita*(little) flor va crĆ©ixer rĆ pidament.
4. Ella Ć©s una dona *jove*(young).
5. Ell Ć©s un xef *experimentat*(experienced).
6. La bicicleta *vell*(old) no funciona bƩ.
7. Les *llargues*(long) vacances han acabat.
8. El gat *esquifit*(skinny) necessita menjar.
9. Em vaig comprar un cotxe *nou*(new).
10. La seva germana Ć©s una noia *aventurera*(adventurous).
11. Les *dolces*(sweet) cireres estaven delicioses.
12. El llit *incĆ²mode*(uncomfortable) no em deixava dormir.
13. La festa *divertida*(fun) va ser a la nit.
14. La *prĆ²xima*(next) setmana anirem de viatge.
15. Els arbres *majestuosos*(majestic) protegeixen la casa.
Exercise 2: Noun-Adjective Agreement in Number
1. Uns gats *negres*(black) corren pel jardĆ.
2. Hem comprat algunes *grosses*(big) pomes.
3. Ell tĆ© molts *amics*(friends) a l’escola.
4. Les *bones*(good) persones ajuden als altres.
5. Les meves sabates *velles*(old) estan gastades.
6. Els seus *senzills*(simple) consells m’han ajudat.
7. Les *diverses*(several) cultures enriqueixen el mĆ³n.
8. Els *preocupats*(worried) pares esperaven notĆcies.
9. Els nens petit *riuen*(laugh) molt.
10. Les *descregudes*(unkempt) habitacions necessiten neteja.
11. Les bessones *contentes*(happy) van anar al parc.
12. Hem trobat *raonables*(reasonable) preus al mercat.
13. Les xiquetes jugaven amb les seves nines *preferides*(favorite).
14. Els seus llibres *interessants*(interesting) han arribat.
15. Ha conegut diverses *brillants*(bright) personalitats.
2. Hem comprat algunes *grosses*(big) pomes.
3. Ell tĆ© molts *amics*(friends) a l’escola.
4. Les *bones*(good) persones ajuden als altres.
5. Les meves sabates *velles*(old) estan gastades.
6. Els seus *senzills*(simple) consells m’han ajudat.
7. Les *diverses*(several) cultures enriqueixen el mĆ³n.
8. Els *preocupats*(worried) pares esperaven notĆcies.
9. Els nens petit *riuen*(laugh) molt.
10. Les *descregudes*(unkempt) habitacions necessiten neteja.
11. Les bessones *contentes*(happy) van anar al parc.
12. Hem trobat *raonables*(reasonable) preus al mercat.
13. Les xiquetes jugaven amb les seves nines *preferides*(favorite).
14. Els seus llibres *interessants*(interesting) han arribat.
15. Ha conegut diverses *brillants*(bright) personalitats.