In Ukrainian grammar, countable and uncountable nouns play a significant role. Countable nouns, also known as “лічильні іменники,” can be easily counted and have both singular and plural forms. On the other hand, uncountable nouns, or “нелічильні іменники,” refer to objects, substances, and ideas that cannot be counted and only have a singular form. Understanding the proper usage of countable and uncountable nouns in Ukrainian helps learners develop a strong foundation in the language, particularly when it comes to constructing grammatically accurate sentences.
Exercise 1: Fill in the blanks with correct countable and uncountable nouns
1. У мене є *одна* (one) книга на столі.
2. Вода є *невичерпним* (inexhaustible) джерелом життя.
3. Я люблю *цаукр* (sugar) у своєму чаї.
4. Він купив *п’ять* (five) яблук в магазині.
5. На підлозі лежить *пил* (dust).
6. Я повинен виконати *десять* (ten) вправ на завтрашнє заняття.
7. Студенти повинні розв’язати *три* (three) задачі з математики.
8. Ми купили *десять* (ten) літрів молока.
9. *Ячмінь* (barley) використовують для виготовлення пива.
10. У вазі було *тридцять* (thirty) квітів для декорації.
11. Батьки подарували їй *два* (two) подарунки на день народження.
12. Я не можу виписати *чай* (tea) без лимона.
13. *Пісок* (sand) був сухим на пляжі.
14. Вона купила *читири* (four) сукні на розпродажі.
15. *Захід* (west) посідає казкові краєвиди.
2. Вода є *невичерпним* (inexhaustible) джерелом життя.
3. Я люблю *цаукр* (sugar) у своєму чаї.
4. Він купив *п’ять* (five) яблук в магазині.
5. На підлозі лежить *пил* (dust).
6. Я повинен виконати *десять* (ten) вправ на завтрашнє заняття.
7. Студенти повинні розв’язати *три* (three) задачі з математики.
8. Ми купили *десять* (ten) літрів молока.
9. *Ячмінь* (barley) використовують для виготовлення пива.
10. У вазі було *тридцять* (thirty) квітів для декорації.
11. Батьки подарували їй *два* (two) подарунки на день народження.
12. Я не можу виписати *чай* (tea) без лимона.
13. *Пісок* (sand) був сухим на пляжі.
14. Вона купила *читири* (four) сукні на розпродажі.
15. *Захід* (west) посідає казкові краєвиди.
Exercise 2: Fill in the blanks with correct countable and uncountable nouns
1. Він зібрав *десять* (ten) марок у свою колекцію.
2. *Сніг* (snow) випав протягом усієї ночі.
3. Я слідкував за *двома* (two) провідниками на екскурсію.
4. Ми використовуємо *олько* (ink) для написання листів.
5. У мене є *три* (three) ручки у своєму ранці.
6. У музеї виставлено *багато* (many) картин зі збірки митців.
7. Скільки *грошей* (money) ти витратив на цю подорож?
8. Вона оглядає *сім* (seven) квартир перед тим, як щось вибрати.
9. Ця страва містить *рибу* (fish) та овочі.
10. Потім *матеріи* (cloth) буде використано для зшивання сукні.
11. Вчитель роздав учням *шесть* (six) листів паперу.
12. Наші країни розділяє *холодний* (cold) океан.
13. Вони планують відправити *дев’ять* (nine) листівок своїм родичам.
14. Не залишай *сміття* (trash) в парку.
15. Я потрібен *один* (one) кг кави.
2. *Сніг* (snow) випав протягом усієї ночі.
3. Я слідкував за *двома* (two) провідниками на екскурсію.
4. Ми використовуємо *олько* (ink) для написання листів.
5. У мене є *три* (three) ручки у своєму ранці.
6. У музеї виставлено *багато* (many) картин зі збірки митців.
7. Скільки *грошей* (money) ти витратив на цю подорож?
8. Вона оглядає *сім* (seven) квартир перед тим, як щось вибрати.
9. Ця страва містить *рибу* (fish) та овочі.
10. Потім *матеріи* (cloth) буде використано для зшивання сукні.
11. Вчитель роздав учням *шесть* (six) листів паперу.
12. Наші країни розділяє *холодний* (cold) океан.
13. Вони планують відправити *дев’ять* (nine) листівок своїм родичам.
14. Не залишай *сміття* (trash) в парку.
15. Я потрібен *один* (one) кг кави.