Verb conjugation in Catalan grammar involves changing the ending of a verb to reflect the tense, mood, and subject of the action. This is essential to create grammatically correct sentences in the Catalan language. The conjugation rules apply to regular verbs and, to a certain extent, to irregular verbs as well. In this exercise, you will practice conjugating Catalan verbs in various forms to improve your knowledge and understanding of Catalan grammar.
Exercise 1: Complete the sentences with the correct form of the verb in parentheses
1. Ell *menja* (eat) una pizza.
2. Jo *estic* (be) molt cansat.
3. Maria *visitarà* (visit) Barcelona aquest estiu.
4. Nosaltres *anem* (go) al cinema avui.
5. La Laia *va* (go) a l’escola en bicicleta.
6. *Farem* (do) un pastís de xocolata pel teu aniversari.
7. Ells *tenen* (have) una gran casa al poble.
8. Tu *cuines* (cook) molt bé.
9. *Coneixerem* (meet) el nou director demà.
10. Vaig *veure* (see) un gat negre ahir.
11. *Cantaràs* (sing) a la festa aquesta nit?
12. El meu pare *llegeix* (read) el diari cada matí.
13. La Laura i el Jordi *acaben* (finish) la carrera junts.
14. *Sentiré* (hear) la música des de la finestra.
15. El meu germà *menja* (eat) molt lentament.
2. Jo *estic* (be) molt cansat.
3. Maria *visitarà* (visit) Barcelona aquest estiu.
4. Nosaltres *anem* (go) al cinema avui.
5. La Laia *va* (go) a l’escola en bicicleta.
6. *Farem* (do) un pastís de xocolata pel teu aniversari.
7. Ells *tenen* (have) una gran casa al poble.
8. Tu *cuines* (cook) molt bé.
9. *Coneixerem* (meet) el nou director demà.
10. Vaig *veure* (see) un gat negre ahir.
11. *Cantaràs* (sing) a la festa aquesta nit?
12. El meu pare *llegeix* (read) el diari cada matí.
13. La Laura i el Jordi *acaben* (finish) la carrera junts.
14. *Sentiré* (hear) la música des de la finestra.
15. El meu germà *menja* (eat) molt lentament.
Exercise 2: Fill in the blanks with the correct form of the verb in parentheses
1. Jo *sé* (know) la resposta correcta.
2. La Maria i l’Anna *pugen* (climb) la muntanya.
3. Ell *veu* (see) una gran au en el cel.
4. *Aprendràs* (learn) a tocar la guitarra en poc temps.
5. Els estudiants *estudien* (study) per l’examen final.
6. Nosaltres *riem* (laugh) molt quan som junts.
7. Tu *beus* (drink) un got d’aigua amb el sopar.
8. Els pares *han* (have) d’anar a la reunió escolar.
9. *Podem* (can) anar a la platja aquest cap de setmana?
10. La professora *explica* (explain) la lliçó amb paciència.
11. *Seràs* (be) feliç quan arribis a casa.
12. Ells *porten* (wear) gorres blaves durant l’activitat.
13. Els nens *corren* (run) al parc després de l’escola.
14. Vaig *viure* (live) a Girona durant tres anys.
15. *Volem* (want) un gelat com a postres.
2. La Maria i l’Anna *pugen* (climb) la muntanya.
3. Ell *veu* (see) una gran au en el cel.
4. *Aprendràs* (learn) a tocar la guitarra en poc temps.
5. Els estudiants *estudien* (study) per l’examen final.
6. Nosaltres *riem* (laugh) molt quan som junts.
7. Tu *beus* (drink) un got d’aigua amb el sopar.
8. Els pares *han* (have) d’anar a la reunió escolar.
9. *Podem* (can) anar a la platja aquest cap de setmana?
10. La professora *explica* (explain) la lliçó amb paciència.
11. *Seràs* (be) feliç quan arribis a casa.
12. Ells *porten* (wear) gorres blaves durant l’activitat.
13. Els nens *corren* (run) al parc després de l’escola.
14. Vaig *viure* (live) a Girona durant tres anys.
15. *Volem* (want) un gelat com a postres.