Exercise 1: Formation of Superlatives
1. Johan is *de slimste* (smartest) van de klas.
2. Dit boek is *het interessantste* (most interesting) dat ik ooit heb gelezen.
3. Ons team heeft *de snelste* (fastest) lopers.
4. De Eiffeltoren is *het hoogste* (tallest) bouwwerk in Parijs.
5. Hij heeft *de zwaarste* (heaviest) koffer van ons allemaal.
6. Mijn moeder maakt *de lekkerste* (tastiest) pannenkoeken van allemaal.
7. De zomer is *het warmste* (warmest) seizoen.
8. Mijn broer is *het jongste* (youngest) kind in onze familie.
9. Hij heeft *de moeilijkste* (most difficult) taak op zich genomen.
10. De mannen werken *het hardste* (hardest) van iedereen.
11. Deze soep is *het zoutste* (saltiest) die ik ooit heb geproefd.
12. De stad heeft *de duurste* (most expensive) appartementen in het land.
13. Mijn gitaar is *het goedkoopste* (cheapest) model in de winkel.
14. Zij heeft *de langste* (longest) benen in het modelteam.
15. Hij is *het rijkste* (richest) man in de stad.
Exercise 2: Usage of Superlatives