The present and past tenses in Belarusian grammar play a crucial role in everyday communication. Understanding the difference between present and past tenses allows language learners to accurately convey their experiences and engage in more meaningful conversations. In Belarusian, the present tense is used to express actions happening now, while the past tense is used to describe actions that have already occurred. By practicing these exercises, students will become proficient in recognizing and forming appropriate verb conjugations for both present and past tenses in Belarusian.
Exercise 1: Choose the correct verb form for the present tense
Я *пішу* (write) ліст зразу пасля абеду.
Ён *гратыкае* (play) на піаніне кожны дзень.
Дзеці *бегуць* (run) па парку ў выхадныя.
Яны *працуюць* (work) у бібліятэцы ў будні.
Сябра *карыстаюцца* (use) компутарам для адбіткаў.
Мы *слухаем* (listen) радыё кожнае раніца.
Ёсць падарожжу *плануюць* (plan) за вялікі канікулы.
Гэты фільм *паказваюць* (show) на тэлевізіі сёння ўвечары.
Ты *навучаешся* (study) англійскую мову ў школе.
Я *спадзяюся* (hope) на лепшае будучына.
Гасці *прыходзяць* (arrive) на вокзале ў апошній час.
Ён *рассказвае* (tell) смешныя анектоты аб сваіх поспехах.
Матуля *гатуе* (cook) абед.
Бабуля *садзіць* (plant) кветкі ў горадзе.
Дзедуля *рынае* (fix) разбіту гадзіннік.
Ён *гратыкае* (play) на піаніне кожны дзень.
Дзеці *бегуць* (run) па парку ў выхадныя.
Яны *працуюць* (work) у бібліятэцы ў будні.
Сябра *карыстаюцца* (use) компутарам для адбіткаў.
Мы *слухаем* (listen) радыё кожнае раніца.
Ёсць падарожжу *плануюць* (plan) за вялікі канікулы.
Гэты фільм *паказваюць* (show) на тэлевізіі сёння ўвечары.
Ты *навучаешся* (study) англійскую мову ў школе.
Я *спадзяюся* (hope) на лепшае будучына.
Гасці *прыходзяць* (arrive) на вокзале ў апошній час.
Ён *рассказвае* (tell) смешныя анектоты аб сваіх поспехах.
Матуля *гатуе* (cook) абед.
Бабуля *садзіць* (plant) кветкі ў горадзе.
Дзедуля *рынае* (fix) разбіту гадзіннік.
Exercise 2: Choose the correct verb form for the past tense
Я *застанавіўся* (stop) на вуліцы і разглядаў вітрыну магазіна.
Ён *выхадзіў* (leave) аўтобус на папярэдняй станцыі.
Дзеці *іграліся* (play) з цянёнкамі на станцыі метро.
Яны *наведвалі* (visit) музей Беларуская мастацтва.
Сябра *прымалі* (receive) пошту з роботы.
Мы *еўбра* пеялі (sing) беларускія народныя песні.
Турысты *адбілісь* (travel) у дзіку ўзмітаў цяжарновая маршрутка.
Гэты фільм *працаваў* (work) у кінатэатры минулы тыдзень.
Той літаратурны вечар *навучаў* (teach) мове мастацтву дзіцям.
Вчора на сядзенні мы *размаўлялі* (discuss) праблемы паслявайнай Беларусі.
Ён *прынёс* (bring) аўтаграфы выканаўцы ў мастацкавай галерэі.
Ён *рабіў* (do) домашнія заданні у пайшлы уікэнд.
Матуля *пасапрацавала* (helped) калі даждзь пашча у парку.
Бабуля *падрыхтавала* (prepare) гарачку ў хатні шароварах.
Дзедуля *выправіў* (correct) меня дасыланнем.
Ён *выхадзіў* (leave) аўтобус на папярэдняй станцыі.
Дзеці *іграліся* (play) з цянёнкамі на станцыі метро.
Яны *наведвалі* (visit) музей Беларуская мастацтва.
Сябра *прымалі* (receive) пошту з роботы.
Мы *еўбра* пеялі (sing) беларускія народныя песні.
Турысты *адбілісь* (travel) у дзіку ўзмітаў цяжарновая маршрутка.
Гэты фільм *працаваў* (work) у кінатэатры минулы тыдзень.
Той літаратурны вечар *навучаў* (teach) мове мастацтву дзіцям.
Вчора на сядзенні мы *размаўлялі* (discuss) праблемы паслявайнай Беларусі.
Ён *прынёс* (bring) аўтаграфы выканаўцы ў мастацкавай галерэі.
Ён *рабіў* (do) домашнія заданні у пайшлы уікэнд.
Матуля *пасапрацавала* (helped) калі даждзь пашча у парку.
Бабуля *падрыхтавала* (prepare) гарачку ў хатні шароварах.
Дзедуля *выправіў* (correct) меня дасыланнем.