Indirect speech is a way of reporting what someone said without using their exact words. In Ukrainian grammar, the verb tense changes and a conjunction like “що” (that) is needed to introduce the indirect statement. Indirect speech is used both in oral and written communication to describe what another person said or thought, and it is an important aspect of Ukrainian language learning.
Exercise 1: Indirect Speech with Verb Tense Change
1. Вона сказала, що вона *буде* (will be) тут завтра.
2. Мати казала, що ми *підемо* (will go) в театр на цьому тижні.
3. Він подумав, що проект *найдовшому* (longest) часі.
4. Олена розповіла, що вона *була* (was) у магазині вчора.
5. Мій друг сказав, що він *зрозумів* (understood) теорію.
6. Вчитель казав, що за допомогою підручника, ми *можемо* (can) засвоїти матеріал.
7. Мій брат рішив, що він *вивчатиме* (will study) іспанську мову.
8. Діти стверджують, що вони *учили* (studied) паралельно.
9. Вона почулася, *як* (like) метелик утього жінучого серця, як феєричний світло своєї лагідності.
10. Він почув, що телефон *,* (,) коли розмовляв зі своїм братом.
11. Вона почула, що машина *зупинилася* (stopped) біля їх дому.
12. Мати її заспокоїла, що все *буде* (will be) добре.
13. Дед вірить,що усталений порядок *має* (has) бути.
14. Він думав ,що натовп *побачив* (saw) пожежу.
15. Вятько пообіцяла , що прийде на *свято* (celebration).
2. Мати казала, що ми *підемо* (will go) в театр на цьому тижні.
3. Він подумав, що проект *найдовшому* (longest) часі.
4. Олена розповіла, що вона *була* (was) у магазині вчора.
5. Мій друг сказав, що він *зрозумів* (understood) теорію.
6. Вчитель казав, що за допомогою підручника, ми *можемо* (can) засвоїти матеріал.
7. Мій брат рішив, що він *вивчатиме* (will study) іспанську мову.
8. Діти стверджують, що вони *учили* (studied) паралельно.
9. Вона почулася, *як* (like) метелик утього жінучого серця, як феєричний світло своєї лагідності.
10. Він почув, що телефон *,* (,) коли розмовляв зі своїм братом.
11. Вона почула, що машина *зупинилася* (stopped) біля їх дому.
12. Мати її заспокоїла, що все *буде* (will be) добре.
13. Дед вірить,що усталений порядок *має* (has) бути.
14. Він думав ,що натовп *побачив* (saw) пожежу.
15. Вятько пообіцяла , що прийде на *свято* (celebration).
Exercise 2: Indirect Speech with Conjunctions
1. Вона розповіла мені, *що* (that) вона знесиллє.
2. Мій брат думає, *що* (that) він купить цю машину.
3. Наш учитель виразно заручився, що ми *мусимо* (must) захистити нашу країну.
4. Він сподівається, *що* (that) робота скоро закінчиться.
5. Дівчина зазначила , *що* (that) українська мова – дратівлива тема для неї.
6. Він сказав мені, *що* (that) зрозумів проблему.
7. Надія звітується, *що* (that) вона скільки хочуть.
8. Анатолій запевнив мене ,що він *прийде* (will come) на святковий настрій.
9. Вона погодилась , *що* (that) шкоди витворити і спочатку.
10. Батько сказав, що ми *переконались* (will move) на настільнім іграм.
11. Вчитель сказала, що наша українська мудрість *прибуде* (arrives) обов’язково завтра.
12. Мій брат сказав, *що* (that) обіцяє наше місце.
13. Вона думає, *що* (that) він будує найдивнішу завод.
14. Мій друг розповів мені ,що тварина *розуміється* (understands) їхній мові.
15. Вона згадувала , що матиок *пішла* (went) назавжди з їхнім дитинством.
2. Мій брат думає, *що* (that) він купить цю машину.
3. Наш учитель виразно заручився, що ми *мусимо* (must) захистити нашу країну.
4. Він сподівається, *що* (that) робота скоро закінчиться.
5. Дівчина зазначила , *що* (that) українська мова – дратівлива тема для неї.
6. Він сказав мені, *що* (that) зрозумів проблему.
7. Надія звітується, *що* (that) вона скільки хочуть.
8. Анатолій запевнив мене ,що він *прийде* (will come) на святковий настрій.
9. Вона погодилась , *що* (that) шкоди витворити і спочатку.
10. Батько сказав, що ми *переконались* (will move) на настільнім іграм.
11. Вчитель сказала, що наша українська мудрість *прибуде* (arrives) обов’язково завтра.
12. Мій брат сказав, *що* (that) обіцяє наше місце.
13. Вона думає, *що* (that) він будує найдивнішу завод.
14. Мій друг розповів мені ,що тварина *розуміється* (understands) їхній мові.
15. Вона згадувала , що матиок *пішла* (went) назавжди з їхнім дитинством.