Declarative sentences in Catalan grammar are statements that provide information and describe facts or opinions. These sentences are the most common type of statement in any language, and they convey a clear message. In Catalan, just like in English and other languages, declarative sentences can be affirmative or negative. Learning how to form these sentences is crucial for language learners as they are an essential part of daily communication. In the following exercises, you will practice filling in the blanks with the appropriate words for declarative sentences in Catalan grammar.
Exercise 1: Complete the declarative sentences with the missing words
1. Jo *viure* (live) a Barcelona.
2. Ell *menja* (eats) una poma cada dia.
3. Els nens *juguen* (play) al parc.
4. La Maria *treballa* (works) a l’escola.
5. El gos *corre* (runs) pel carrer.
6. La meva mare *cuina* (cooks) molt bé.
7. Nosaltres *anem* (go) al cinema avui.
8. Els estudiants *aprenen* (learn) català.
9. La meva germana *viatja* (travels) sovint.
10. El sol *brilla* (shines) cada matí.
11. Els cotxes *són* (are) ràpids en aquesta carretera.
12. La planta *creix* (grows) al jardí.
13. El pastís *té* (has) cinc capes.
14. El peix *neda* (swims) a l’aquari.
15. Les muntanyes *estan* (are) lluny de la ciutat.
2. Ell *menja* (eats) una poma cada dia.
3. Els nens *juguen* (play) al parc.
4. La Maria *treballa* (works) a l’escola.
5. El gos *corre* (runs) pel carrer.
6. La meva mare *cuina* (cooks) molt bé.
7. Nosaltres *anem* (go) al cinema avui.
8. Els estudiants *aprenen* (learn) català.
9. La meva germana *viatja* (travels) sovint.
10. El sol *brilla* (shines) cada matí.
11. Els cotxes *són* (are) ràpids en aquesta carretera.
12. La planta *creix* (grows) al jardí.
13. El pastís *té* (has) cinc capes.
14. El peix *neda* (swims) a l’aquari.
15. Les muntanyes *estan* (are) lluny de la ciutat.
Exercise 2: Complete the declarative sentences with the correct form of the verb
1. Ells *miren* (watch) la televisió.
2. Jo *escric* (write) una carta.
3. La nena *dibuixa* (draws) a la pissarra.
4. La festa *comença* (starts) a les nou.
5. Els ocells *canten* (sing) al matí.
6. Nosaltres *riem* (laugh) molt junts.
7. El tren *arriba* (arrives) tard aquesta nit.
8. Les flors *floresquen* (bloom) a la primavera.
9. La lluna *llueix* (shines) a la nit.
10. El professor *corrigeix* (corrects) els exàmens.
11. El vent *bufa* (blows) fort.
12. Els nens *salten* (jump) a la corda.
13. La campana *toca* (rings) cada hora.
14. Jo *lleig* (read) aquest llibre.
15. La noia *balla* (dances) molt bé.
2. Jo *escric* (write) una carta.
3. La nena *dibuixa* (draws) a la pissarra.
4. La festa *comença* (starts) a les nou.
5. Els ocells *canten* (sing) al matí.
6. Nosaltres *riem* (laugh) molt junts.
7. El tren *arriba* (arrives) tard aquesta nit.
8. Les flors *floresquen* (bloom) a la primavera.
9. La lluna *llueix* (shines) a la nit.
10. El professor *corrigeix* (corrects) els exàmens.
11. El vent *bufa* (blows) fort.
12. Els nens *salten* (jump) a la corda.
13. La campana *toca* (rings) cada hora.
14. Jo *lleig* (read) aquest llibre.
15. La noia *balla* (dances) molt bé.