The Case System in Lithuanian grammar is a pivotal component of sentence structure and meaning. It is an inflectional system altering the form of a noun, pronoun, or adjective to reflect its grammatical function within a phrase, clause, or sentence. The Lithuanian language employs seven cases: nominative, genitive, dative, accusative, instrumental, locative, and vocative. Each case conveys specific syntax and semantics, thus offering a palette of linguistic functions and meanings.
Exercise 1: Fill in the Blank – Nominative and Genitive Case
1. Jurgis yra *profesorius* (professor) ir jis turi daug studentų .
2. Mano vardas yra Jonas ir aš esu iš *Lietuvos* (Lithuania).
3. *Sunus* (dog) bÄ—ga paskui katÄ™.
4. *Mokytojas* (teacher) skaito *knygÄ…* (book).
5. Mes einame į kavinę pavalgyti *pietų* (lunch).
6. TÄ—vai lanko *mokyklÄ…* (school).
7. *Mergaitė* (girl) žiūri į žvaigždę.
8. AÅ¡ noriu *obuolio* (apple).
9. *Brolis* (brother) žaidžia su kamuoliu.
10. Viešbutis yra šalia *stoties* (station).
11. *TÄ—tis* (dad) dirba biure.
12. AÅ¡ gyvenu *namo* (house) prie upÄ—s.
13. *Vaikas* (child) mÄ—gsta Å¡okoladÄ….
14. Lapai krinta nuo *medžių* (trees).
15. *Mama* (mum) gamina pietų.
2. Mano vardas yra Jonas ir aš esu iš *Lietuvos* (Lithuania).
3. *Sunus* (dog) bÄ—ga paskui katÄ™.
4. *Mokytojas* (teacher) skaito *knygÄ…* (book).
5. Mes einame į kavinę pavalgyti *pietų* (lunch).
6. TÄ—vai lanko *mokyklÄ…* (school).
7. *Mergaitė* (girl) žiūri į žvaigždę.
8. AÅ¡ noriu *obuolio* (apple).
9. *Brolis* (brother) žaidžia su kamuoliu.
10. Viešbutis yra šalia *stoties* (station).
11. *TÄ—tis* (dad) dirba biure.
12. AÅ¡ gyvenu *namo* (house) prie upÄ—s.
13. *Vaikas* (child) mÄ—gsta Å¡okoladÄ….
14. Lapai krinta nuo *medžių* (trees).
15. *Mama* (mum) gamina pietų.
Exercise 2: Fill in the Blank – Dative and Accusative Case
1. Aš duodu *geležį* (iron) broliui.
2. Ji atnešė *laišką* (letter) mokytojui.
3. Jis padovanojo žiedą *mergaitėi* (girl).
4. Aš esu dėkingas *draugui* (friend) už pagalbą.
5. Jis pateikÄ— dokumentus *seimai* (family).
6. Mes pristatÄ—me *projektÄ…* (project) direktoriaus.
7. Ji davÄ— dovanÄ… *mokytojai* (teacher).
8. Vaikas atidavÄ— *knygÄ…* (book) mamai.
9. *LÄ—ktuvas* (airplane) skrenda oro uoste.
10. Jis uždėjo kepurę *galvai* (head).
11. Žvejys sugrįžo su *žuvimi* (fish).
12. *Mokytojas* (teacher) davė užduotį moksleiviui.
13. Aš atidarau langą gauti *šviežio oro* (fresh air).
14. Ji pasakÄ— istorijÄ… *vaikui* (child).
15. *Draugas* (friend) paliko rašiklį bureau.
2. Ji atnešė *laišką* (letter) mokytojui.
3. Jis padovanojo žiedą *mergaitėi* (girl).
4. Aš esu dėkingas *draugui* (friend) už pagalbą.
5. Jis pateikÄ— dokumentus *seimai* (family).
6. Mes pristatÄ—me *projektÄ…* (project) direktoriaus.
7. Ji davÄ— dovanÄ… *mokytojai* (teacher).
8. Vaikas atidavÄ— *knygÄ…* (book) mamai.
9. *LÄ—ktuvas* (airplane) skrenda oro uoste.
10. Jis uždėjo kepurę *galvai* (head).
11. Žvejys sugrįžo su *žuvimi* (fish).
12. *Mokytojas* (teacher) davė užduotį moksleiviui.
13. Aš atidarau langą gauti *šviežio oro* (fresh air).
14. Ji pasakÄ— istorijÄ… *vaikui* (child).
15. *Draugas* (friend) paliko rašiklį bureau.