Noun Cases in Romanian grammar refer to the changes that a noun undergoes based on its role in the sentence. Romanian has five noun cases: Nominative, Accusative, Genitive, Dative, and Vocative. By mastering these, students can enhance their Romanian language skills and make their conversations more fluent and accurate.
Exercise 1: Fill in the blank with the correct form of the noun case
1. Am dat cadoul *lui* Maria. (to- Maria)
2. *Bicicleta* Ana este nouă. (Ana’s – bike)
3. Te rog să chemi *profesorul.* (The teacher)
4. Am pus harta pe *perete.* (wall)
5. *Copiilor* le place să se joace în parc. (children)
6. Vreau să vizitez *castelul* Peleș. (castle)
7. Am cumpărat morcovi de la *piață.* (market)
8. Florile sunt pentru *mamă.* (mother)
9. *Învățătorului* i-am dat o carte. (to the teacher)
10. *Fiica* mea este inteligentă. (my-daughter)
11. *Fratele* a venit cu prietenul lui. (Brother)
12. Am văzut *pisica* în grădină. (cat)
13. *Bunicii* le place să se uite la televizor. (grandparents)
14. Văd *stelele* pe cer. (stars)
15. *Bucureștiul* este capitala României. (Bucharest)
2. *Bicicleta* Ana este nouă. (Ana’s – bike)
3. Te rog să chemi *profesorul.* (The teacher)
4. Am pus harta pe *perete.* (wall)
5. *Copiilor* le place să se joace în parc. (children)
6. Vreau să vizitez *castelul* Peleș. (castle)
7. Am cumpărat morcovi de la *piață.* (market)
8. Florile sunt pentru *mamă.* (mother)
9. *Învățătorului* i-am dat o carte. (to the teacher)
10. *Fiica* mea este inteligentă. (my-daughter)
11. *Fratele* a venit cu prietenul lui. (Brother)
12. Am văzut *pisica* în grădină. (cat)
13. *Bunicii* le place să se uite la televizor. (grandparents)
14. Văd *stelele* pe cer. (stars)
15. *Bucureștiul* este capitala României. (Bucharest)
Exercise 2: Fill in the blank with the appropriate noun case
1. Am fost la *cinema* cu prietenii mei. (cinema)
2. *Mama* a gătit supă de legume. (Mother)
3. *Elevii* au terminat tema pentru acasă. (students)
4. Văd *luna* prin fereastra mea. (moon)
5. *Profesorului* am dat testul. (to the teacher)
6. Sunt *cărți* pe masa de lucru. (books)
7. *Copilul* alergă în parc. (The child)
8. Ador *pâinea* proaspătă. (fresh-bread)
9. *Prietenii* mei vin la o petrecere. (my friends)
10. Am nevoie de *cheia* de la ușă. (key)
11. Îmi place săhnul de la *pădure.* (forest)
12. *Învățătorul* citește o poveste. (The teacher)
13. *Ploaia* este relaxantă pentru mine. (rain)
14. *Fotografia* a fost magnifică. (The photograph)
15. *Toamna* este cel mai frumos anotimp. (autumn)
2. *Mama* a gătit supă de legume. (Mother)
3. *Elevii* au terminat tema pentru acasă. (students)
4. Văd *luna* prin fereastra mea. (moon)
5. *Profesorului* am dat testul. (to the teacher)
6. Sunt *cărți* pe masa de lucru. (books)
7. *Copilul* alergă în parc. (The child)
8. Ador *pâinea* proaspătă. (fresh-bread)
9. *Prietenii* mei vin la o petrecere. (my friends)
10. Am nevoie de *cheia* de la ușă. (key)
11. Îmi place săhnul de la *pădure.* (forest)
12. *Învățătorul* citește o poveste. (The teacher)
13. *Ploaia* este relaxantă pentru mine. (rain)
14. *Fotografia* a fost magnifică. (The photograph)
15. *Toamna* este cel mai frumos anotimp. (autumn)