The Nominative case in Romanian grammar is a grammatical case typically used for the subject of a verb. In fact, it is fundamental in the sentence structure as it shows the subject that is executing the action in a phrase. Given the complexity of the Romanian grammar, practice exercises are a great way of learning. Through identifying the nominative in sentences, one can master the art of using it appropriately in a sentence.
Exercise 1
1. *El* este profesor. (He)
2. *Maria* citeste o carte. (Maria)
3. Mi-e foame, așa că *eu* voi mânca. (I)
4. *Voi* mergeti la școală. (You-plural)
5. *Tu* studiezi limba română. (You)
6. *Mama* și tata sunt acasă. (Mom)
7. *Noi* jucăm fotbal. (We)
8. *Ea* vrea un măr. (She)
9. *Profesorul* scrie la tablă. (The teacher)
10. *Băiatul* aleargă în parc. (The boy)
11. *Pisica* este albastră. (The cat)
12. *Fetele* se joacă. (The girls)
13. *Învățătoarea* predă matematica. (The teacher-female)
14. *Cine* a luat cheile? (Who)
15. *Ce* vrei să mănânci? (What)
2. *Maria* citeste o carte. (Maria)
3. Mi-e foame, așa că *eu* voi mânca. (I)
4. *Voi* mergeti la școală. (You-plural)
5. *Tu* studiezi limba română. (You)
6. *Mama* și tata sunt acasă. (Mom)
7. *Noi* jucăm fotbal. (We)
8. *Ea* vrea un măr. (She)
9. *Profesorul* scrie la tablă. (The teacher)
10. *Băiatul* aleargă în parc. (The boy)
11. *Pisica* este albastră. (The cat)
12. *Fetele* se joacă. (The girls)
13. *Învățătoarea* predă matematica. (The teacher-female)
14. *Cine* a luat cheile? (Who)
15. *Ce* vrei să mănânci? (What)
Exercise 2
1. *Ei* cântă foarte frumos. (They)
2. *Câinele* este în grădină. (The Dog)
3. *Trenul* sosise la timp. (The Train)
4. *Calculatorul* este stricat. (The computer)
5. *George* locuiește în Iași. (George)
6. *Ana* dansează foarte bine. (Ana)
7. *Culoarea* roșie îmi place cel mai mult. (Red)
8. *Cartea* este pe masa. (The book)
9. *Cărțile* sunt în bibliotecă. (The books)
10. *Regina* ține o coroană în mâini. (The queen)
11. *Copiii* se joacă în curte. (The children)
12. *Poetul* scrie o poezie nouă. (The poet)
13. *Masca* mea este colorată. (My mask)
14. *Acele* sunt foarte ascuțite. (The needles)
15. *Ceasul* arată aproape ora 12. (The clock)
2. *Câinele* este în grădină. (The Dog)
3. *Trenul* sosise la timp. (The Train)
4. *Calculatorul* este stricat. (The computer)
5. *George* locuiește în Iași. (George)
6. *Ana* dansează foarte bine. (Ana)
7. *Culoarea* roșie îmi place cel mai mult. (Red)
8. *Cartea* este pe masa. (The book)
9. *Cărțile* sunt în bibliotecă. (The books)
10. *Regina* ține o coroană în mâini. (The queen)
11. *Copiii* se joacă în curte. (The children)
12. *Poetul* scrie o poezie nouă. (The poet)
13. *Masca* mea este colorată. (My mask)
14. *Acele* sunt foarte ascuțite. (The needles)
15. *Ceasul* arată aproape ora 12. (The clock)