In the Hebrew language, the Genitive or Construct State, also known as “Smikhut,” is a grammatical construct used to denote the relationship between two nouns. This relationship could mean possession, description, or composition. It’s used to communicate “of something” or “something’s”. It’s also used to express a wide array of relationships between the two nouns, encompassing location, time, and more. The Construct State is one of the ways Hebrew grammar varies from the English structure, thus posing a challenge for learners.
Exercise 1: Fill the blanks with the correct form of the nouns in construct state.
1. כדי לקנות *כרית* (pillow), אני צריך ללכת לחנות.
2. אני אוהב ללמוד את שפת ה*עיברית* (Hebrew).
3. הוא רואה את ה*ספר* (book) שלו על השולחן.
4. ה*ספר* (book) שלי מלא במילים מעניינות.
5. היא אוהבת את ה*שמלה* (dress) החדשה שלה.
6. את מונחת את ידך על ה*שולחן* (table).
7. *ישראל* (Israel) היא מדינה מדהימה.
8. אני אוהב את ה*מוזיקה* (music) שלך.
9. ה*משפחה* (family) שלנו גדלה.
10. אני רואה את ה*כלב* (dog) שלך.
11. היא אוהבת את ה*פרחים* (flowers) שלא נקטפו.
12. אני רוצה להיות חלק מה*צוות* (team) שלך.
13. הוא שמח שה*עיר* (city) שלו צומחת.
14. אני מרגיש שה*לימודים* (studies) שלי מתקדמים.
15. היא אוהבת את ה*חיים* (life) שלה.
2. אני אוהב ללמוד את שפת ה*עיברית* (Hebrew).
3. הוא רואה את ה*ספר* (book) שלו על השולחן.
4. ה*ספר* (book) שלי מלא במילים מעניינות.
5. היא אוהבת את ה*שמלה* (dress) החדשה שלה.
6. את מונחת את ידך על ה*שולחן* (table).
7. *ישראל* (Israel) היא מדינה מדהימה.
8. אני אוהב את ה*מוזיקה* (music) שלך.
9. ה*משפחה* (family) שלנו גדלה.
10. אני רואה את ה*כלב* (dog) שלך.
11. היא אוהבת את ה*פרחים* (flowers) שלא נקטפו.
12. אני רוצה להיות חלק מה*צוות* (team) שלך.
13. הוא שמח שה*עיר* (city) שלו צומחת.
14. אני מרגיש שה*לימודים* (studies) שלי מתקדמים.
15. היא אוהבת את ה*חיים* (life) שלה.
Exercise 2: Fill the blanks with the correct form of the nouns in construct state.
1. אני אוהב לאכול *אורז* (rice).
2. הוא רואה את ה*ים* (sea) מהחלון של החדר שלו.
3. ה*ילדה* (girl) שלנו היא חכמה מאוד.
4. את מכניסה את ה*מכשיר* (device) לתוך התיק שלך.
5. *אבא* (dad) הולך לעבודה אחרי הארוחת בוקר.
6. היא אוהבת את ה*ספרים* (books) שבספרייה.
7. *מלך* (king) דוד הוא מלכנו האהוב.
8. ה*קלאסים* (classes) שלי מתחילים בשעה שש.
9. ה*בית* (house) שלנו קרוב לים.
10. ה*סוף* (end) של הסיפור הזה הוא מפתיע.
11. היא טופחת את ה*צמחים* (plants) שלה.
12. אני אוהב את ה*כתבה* (article) שקראתי.
13. ה*ים* (sea) נראה כחול מאוד היום.
14. ה*מסיבה* (party) אמורה להתחיל בקרוב.
15. הוא אוהב את ה*קול* (voice) שלה.
2. הוא רואה את ה*ים* (sea) מהחלון של החדר שלו.
3. ה*ילדה* (girl) שלנו היא חכמה מאוד.
4. את מכניסה את ה*מכשיר* (device) לתוך התיק שלך.
5. *אבא* (dad) הולך לעבודה אחרי הארוחת בוקר.
6. היא אוהבת את ה*ספרים* (books) שבספרייה.
7. *מלך* (king) דוד הוא מלכנו האהוב.
8. ה*קלאסים* (classes) שלי מתחילים בשעה שש.
9. ה*בית* (house) שלנו קרוב לים.
10. ה*סוף* (end) של הסיפור הזה הוא מפתיע.
11. היא טופחת את ה*צמחים* (plants) שלה.
12. אני אוהב את ה*כתבה* (article) שקראתי.
13. ה*ים* (sea) נראה כחול מאוד היום.
14. ה*מסיבה* (party) אמורה להתחיל בקרוב.
15. הוא אוהב את ה*קול* (voice) שלה.