The Dative case in Romanian grammar is utilized when a noun serves as an indirect object, meaning it receives the action indirectly rather than being the subject of the sentence. In Romanian, the noun changes its ending to identify that it is in the dative case. This makes understanding and identifying the dative case an important aspect of mastering Romanian grammar.
Exercise 1: Fill in the blanks with the correct form of the word in the Dative case
1. Ana îi dă *cadoul*(gift) lui Maria.
2. El îi scrie *scrisoare*(letter) mamei.
3. Îi pregătesc *prânzul*(lunch) tatălui.
4. Eu îi urmez *exemplul*(example) învățătorului.
5. Copiii le aduc *flori*(flowers) bunicilor.
6. Ea îi oferă *ajutorul*(help) colegului.
7. Îi spunem *adevărul*(truth) părinților.
8. Le împrumut *cartea*(book) prietenilor.
9. Îi arătăm *orașul*(city) străinilor.
10. El îi strică *planurile*(plans) sora.
11. Îi dăm *sfatul*(advice) clientului.
12. Ne povestesc *visul*(dream) copiilor.
13. Îi imparti *placinta*(pie) vecinului.
14. Îi dăruim *mingea*(ball) cățelului.
15. Îl las *stirpul*(root) florii.
2. El îi scrie *scrisoare*(letter) mamei.
3. Îi pregătesc *prânzul*(lunch) tatălui.
4. Eu îi urmez *exemplul*(example) învățătorului.
5. Copiii le aduc *flori*(flowers) bunicilor.
6. Ea îi oferă *ajutorul*(help) colegului.
7. Îi spunem *adevărul*(truth) părinților.
8. Le împrumut *cartea*(book) prietenilor.
9. Îi arătăm *orașul*(city) străinilor.
10. El îi strică *planurile*(plans) sora.
11. Îi dăm *sfatul*(advice) clientului.
12. Ne povestesc *visul*(dream) copiilor.
13. Îi imparti *placinta*(pie) vecinului.
14. Îi dăruim *mingea*(ball) cățelului.
15. Îl las *stirpul*(root) florii.
Exercise 2: Fill in the blanks with the correct form of the word in the Dative case
1. Îi împrumut *pixul*(pen) elevului.
2. Ea îi explică *problema*(problem) soțului.
3. Îl ajutăm *bunicul*(grandfather) la treabă.
4. Profesorul ne predă *lecția*(lesson).
5. Îi trimitem *scrisoarea*(letter) prietenului.
6. Îi arăt *camera*(room) dușmanului.
7. Îi ascult *ideile*(ideas) profesorului.
8. Îi cumpăr *cadoul*(gift) secretarului.
9. Îi spun *povestea*(story) elevilor.
10. Îi trimit *mesajul*(message) tatălui meu.
11. El îi răspunde *întrebarea*(question) studentului.
12. Îi servesc *prânzul*(lunch) soției.
13. Îl învăț *limba*(language) străinului.
14. Îi ofer *flori*(flowers) domnișoarei.
15. Fata îl vizitează *bunicul*(grandfather) în fiecare duminică.
2. Ea îi explică *problema*(problem) soțului.
3. Îl ajutăm *bunicul*(grandfather) la treabă.
4. Profesorul ne predă *lecția*(lesson).
5. Îi trimitem *scrisoarea*(letter) prietenului.
6. Îi arăt *camera*(room) dușmanului.
7. Îi ascult *ideile*(ideas) profesorului.
8. Îi cumpăr *cadoul*(gift) secretarului.
9. Îi spun *povestea*(story) elevilor.
10. Îi trimit *mesajul*(message) tatălui meu.
11. El îi răspunde *întrebarea*(question) studentului.
12. Îi servesc *prânzul*(lunch) soției.
13. Îl învăț *limba*(language) străinului.
14. Îi ofer *flori*(flowers) domnișoarei.
15. Fata îl vizitează *bunicul*(grandfather) în fiecare duminică.