In Lithuanian grammar, the distinction between Simple and Continuous tenses can be clearly noticed. Although both are used to describe events happening in a specific timeframe, they are used differently. The Simple tense denotes actions that are momentary, completed, or habitual, whereas the Continuous tense denotes actions that are ongoing, repetitive, or happening at the moment of speaking. Understanding and applying this concept correctly is essential for mastering Lithuanian language.
Exercise 1: Fill in the blanks with the correct form of the verb (Simple tense)
1. *AÅ¡ kalbÄ—jau* su mama apie savo draugÄ…. (I spoke)
2. Jonas *dirbo* visÄ… dienÄ… be pertraukos. (Jonas worked)
3. Mūsų sūnus *mokėsi* matematikos. (Our son was learning)
4. *Valgiau* saldumynus po pietų. (I ate)
5. Jie *žiūrėjo* filmą vakarą. (They watched)
6. Tu *mokejai* anglų kalbos. (You learnt)
7. AÅ¡ *supratau* pamokÄ…. (I understood)
8. Mes *ėjome* į mokyklą. (We went)
9. Ji *davÄ—* man savo adresÄ…. (She gave)
10. Jūs *rašėte* laišką. (You wrote)
11. Tėvai *grįžo* iš darbo. (Parents returned)
12. *Sutikau* savo draugÄ… parke. (I met)
13. *Sugrąžinau* knygą į biblioteką. (I returned)
14. Liuda *liko* namuose. (Liuda stayed)
15. *Klauskite* mokytojÄ…. (Ask)
2. Jonas *dirbo* visÄ… dienÄ… be pertraukos. (Jonas worked)
3. Mūsų sūnus *mokėsi* matematikos. (Our son was learning)
4. *Valgiau* saldumynus po pietų. (I ate)
5. Jie *žiūrėjo* filmą vakarą. (They watched)
6. Tu *mokejai* anglų kalbos. (You learnt)
7. AÅ¡ *supratau* pamokÄ…. (I understood)
8. Mes *ėjome* į mokyklą. (We went)
9. Ji *davÄ—* man savo adresÄ…. (She gave)
10. Jūs *rašėte* laišką. (You wrote)
11. Tėvai *grįžo* iš darbo. (Parents returned)
12. *Sutikau* savo draugÄ… parke. (I met)
13. *Sugrąžinau* knygą į biblioteką. (I returned)
14. Liuda *liko* namuose. (Liuda stayed)
15. *Klauskite* mokytojÄ…. (Ask)
Exercise 2: Fill in the blanks with the correct form of the verb (Continuous tense)
1. AÅ¡ *kalbu* su mama telefonu. (I am speaking)
2. Berniukas *mokosi* lietuvių kalbos. (The boy is learning)
3. Jis *dirba* visÄ… dienÄ…. (He is working)
4. Dabar *valgome* vakarienÄ™. (We are eating)
5. Tu *mokykis* matematikos. (You are studying)
6. *Jie žiūri* televiziją. (They are watching)
7. Dabar *aš skaitau* knygą. (I am reading)
8. *Ji skaito* laikraštį. (She is reading)
9. *JÅ«s klausiate* mokytojo. (You are asking)
10. *Mes einame* į mokyklą. (We are going)
11. Lapai *krinta* nuo medžių. (Leaves are falling)
12. Dabar jis *spausdina* dokumentus. (He is printing)
13. *Jie žaidžia* lauke. (They are playing)
14. Dabar ji *pietūs*. (She is having lunch)
15. *Jis gieda* dainÄ…. (He is singing)
2. Berniukas *mokosi* lietuvių kalbos. (The boy is learning)
3. Jis *dirba* visÄ… dienÄ…. (He is working)
4. Dabar *valgome* vakarienÄ™. (We are eating)
5. Tu *mokykis* matematikos. (You are studying)
6. *Jie žiūri* televiziją. (They are watching)
7. Dabar *aš skaitau* knygą. (I am reading)
8. *Ji skaito* laikraštį. (She is reading)
9. *JÅ«s klausiate* mokytojo. (You are asking)
10. *Mes einame* į mokyklą. (We are going)
11. Lapai *krinta* nuo medžių. (Leaves are falling)
12. Dabar jis *spausdina* dokumentus. (He is printing)
13. *Jie žaidžia* lauke. (They are playing)
14. Dabar ji *pietūs*. (She is having lunch)
15. *Jis gieda* dainÄ…. (He is singing)